بارداری و تناسب اندام

بارداری و تناسب اندام

انجام ورزش سبک در دوران بارداری علاوه بر مناسب و مفید بودن برای مادر برای رشد جنین نیز مناسب است و طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است بانوان باردار که به ورزش می پردازند دارای فرزندان باهوش تری نسبت به سایر بانوان باردار می باشند  .

انجام ورزش بانوان باردار سبب می شود که رگ های خونی کودک در خصوص مشکلات قلبی برنامه ریزی نماید ، این مزیت تا دوران بلوغ نیز ادامه می یابد .

انجام ورزش به شکل آهسته و ملایم باید صورت گیرد که آسیبی به مادر و جنین وارد نشود .

بانوان باردار از انجام ورزش های زیر باید اجتناب نمایند :

  • دویدن
  • ایروبیک
  • پرهیز از ورزش های تماسی
  • پرهیز از ورزش های رزمی
  • ورزش های پرشی

به بانوان باردار توصیه می شود که ورزش های شنا و دوچرخه سواری ثابت و پیاده روی را با آهستگی انجام دهند .

هم چنین بانوان باردارباید تمامی فعالیت های بدنی خود را زیر نظر مربی انجام دهند .

بارداری و تناسب اندام

کمک های که ورزش در دوران بارداری به زایمان می کند :

کمک به عدم نیاز به مسکن درد به میزان 35 درصد

کاهش دادن میزان خستگی مادر به میزان 37 درصد

کاهش دادن میزان اپیزیوتومی به میزان 55 درصد

کاهش دادن میزان تپش قلب جنین

کاهش دادن تحریک زایمان

به مادران باردار توصیه می شود که جلسات ورزشی را در زمان کمتر از 45 دقیقه انجام دهند و ازانجام تمرین های شدید پرهیز نمایند ، به جای انجام تمرین های شدید ، تمرین ها و نرمش های ورزشی را به شکل منظم انجام دهند .

در هوای گرم از انجام ورزش پرهیز نمایند .

انجام ورزش در بارداری علاوه بر مزیت های که در بالا به آنها اشاره شد سبب تناسب اندام مادر نیز می شود .

برای اینکه بتوانید در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید بهتر است که با مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان در این زمینه با وی مشاوره ای داشته باشید.

منبع: سایت دکتر خاکپور .

 

برچسب گذاری توسط , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =